dilluns, 27 d’abril del 2009

266 -- RECORDANT MONTSERRAT

EN EIX DIA TOTES LES FANTAsIES I REALITATS ES PODEN DONAR CITA.
Fa uns tres anys varem anar a veure la Passio d'Olesa i després a dinar i fer la visita al santuari
de la Verge nostra, de tots. Allí un detallet per portar com a record. Jo porto eix clauer amb les claus de casa, i les fotos, també adquirides allí, marca fetes l'any 20, em va semblar un bon record per tenir la visió de la sagrada muntanya.
El poema el vaig escriure per l'any 2002 en la visita que va fer la Coral de la Torre.
Uns anys abans hi varem anar a cantar un diumenge a la missa i presentar i beneïr l'estendard
.de la entitat mencionada.

---------------------
M O N T S E R R A T
Fantasia en la muntanya

Potser en la Prehistòria
- de la qual no en tinc memòria
Quants segles fa, quants segles fa? -,

vivia per eixes rodalies
posant-hi son treball en nits i dies
un dinosaure adust amb ses germans.
Lluites d’aigua en grans tempestes
foren per ells inexorables pestes,
sent-ne allí morts, occits, petrificats.
Cua i boca a terra arraulides
deixaren ses exuberants vides
convertint-se en muntanya i escarpada vall.
Remenats els cossos per la intempèrie,
d’agulles vers el cel en signen sèries
com en tambor que núvia fila son brodat.
Ara quan el rei astre tot ho pentina
fils d’or segueixen l’agullada fina
i gnoms hi broden teixits al rocam.
Han passat segles i tot perdura.
Com folre el pla aguanta i en te cura
dels dinosaures allí momificats.
Aneu-hi i els veureu. En fan respecte.
Ajaguts. Potes i esquena a dalt. Fan l’efecte
de masissa i viva i bellugona carn.

9 comentaris:

Marta ha dit...

Anton, ja em diras d'on has tret la fotografia!!! Bona festa de "La moreneta"

Marta ha dit...

Perdona, ja he vist que comentes que les vas comprar allà. És molt curiosa.

rebaixes ha dit...

Aquesta que està distorsionada, ja miraré d'enviar-te'la. Em passa amb el correu de Tinet, que alguns mèls rebutja- faiture- em posa, i amb Gmail,- me'l he tret per fer de suplient quan em fracassa l'altre- soc novici i no trobo per més que miri el lloc per enviar.Anton.

Montse ha dit...

Hola Anton, com sempre, m'agrada llegir-te i veure les fotos amb què ens obsequies!
Bona diada de la Mare de Déu de Montserrat!

Cèlia ha dit...

Bona diada de la Mare de Déu de Montserrat! Quanta història i prehistòria en aquestes muntanyes...

Patrícia Montañés ha dit...

Preciosa fotografia aquesta última! Un petó :)

Assumpta ha dit...

Doncs l'història dels dinosaures potser seria una explicació lògica per la forma tan especial de les nostres muntanyes :-))))

GAIA ha dit...

Aquesta misteriosa muntanya sempre m'ha atret. Sempre que tinc oportunitat hi vaig
Feliç diada de la Mare de Deu de Montserrat!

MIA ha dit...

fa dies que vull anar a caminar per Montserrat estic esperant que faci uns dies esplendids, abraçada de mia.